Steeds meer verzekeraars gaan digitaal

Steeds meer verzekeringsmaatschappijen maken gebruik van online mogelijkheden om hun klanten te bedienen

Dit blijkt uit onderzoek van KPMG naar de toenemende invloed van de digitalisering op verzekeringsmaatschappijen. Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven steeds meer kansen zien om de relatie met hun klanten op te bouwen en te verbeteren door middel van de digitale technologie. Bijna 70 procent van de bedrijven geeft aan dat hun digitale strategie verder gaat dan de website alleen en bijna de helft van de bedrijven wil de komende drie jaar ingrijpend vernieuwen om betere aan de behoeften van hun klanten te voldoen.

Groep West zal op korte termijn starten met een proefproject waarbij gebruik gemaakt wordt van een digitaal klantenonthaal.
De klant zal kunnen inloggen op de website en zo een overzicht hebben van zijn persoonlijke gegevens, polissen en schadegevallen.
Klant kan bij verhuis zelf ook zijn gegevens aanpassen zodat de communicatie altijd correct en spoedig zal kunnen gebeuren.
Verder nieuws volgt.
Bron: www.assurantienieuws.com

Terug naar overzicht